• +36 30 9 465 592

  • Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

  • 1
  • 2

Hűtőgépszerviz Pécsen és környékén, javítás az év minden napján a helyszínen garanciával akár néhány órán belül is:
Mobil: +36 30 9 465 592 (már 1994 óta) - hibabejelentés, tanácsadás (országosan is) minden nap 7-20 óráig
Vezetékes telefon: +36 72 410 492 (UPC hálózatából ingyen hívható) - hibabejelentés minden nap 7-20 óráig
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Cím: 7636, Pécs, Alsó u.33. (TÉRKÉP) - Előzetes egyeztetés után a szervizbe szállított hűtőkészüléket azonnal és díjmentesen bevizsgálom, a javítás megvárható.
Nyitva tartás: az év minden napján 7-20 óráig.

Mihez kezdesz, ha elromlik a hűtőd, fagyasztód? Veszel egy újat? És ha pont vasárnap van, vagy Húsvét, Pünkösd, Karácsony, Szilveszter? 40 fok a meleg és már 20 főre készítettél ballagási ebédet? Levágtad a disznót a nyári kánikulába, a fagyasztó meg nem indul?

A legfontosabb, hogy ne ess "pánikba"! Nem kell idegeskedni, kétségbe esni. Ha már ezt olvasod, a legjobb úton jársz a problémád megoldásában, főleg ha Pécsen, vagy környékén laksz.

Ha úgy tűnik nem indul be, kezd olvadni a fagyasztód, megállt, egyre jobban melegszik a hűtőd, nem kell megijedni, mert a háztartási hűtők, fagyasztók többsége a helyszínen, Pécsen és környékén akár néhány óra alatt is javítható, és még hétvégén vagy ünnepnap is reggel 7-től este 8-ig számíthatsz a segítségemre.

De...
Bármennyire is biztos vagy benne, hogy elromlott a hűtőd, fagyasztód néhány "dolgot" célszerű ellenőrizned, mielőtt szerelőt hívnál.

  • Még egyszer győződj meg arról, hogy valóban nem hűt, hanem melegszik a hűtőd, fagyasztód. Ránézésre néha még egy szakember sem tudja azonnal eldönteni, hogy elromlottak-e, vagy megfelelően működnek, ezért egy vélt hibajelenségnél kell egy kis idő, hogy beigazolódjon a meghibásodás ténye. Természetesen a legtöbbször egyértelmű, hogy a hűtőkészülék elromlott, vagy nem megfelelően üzemel, de egy ilyenkor kialakuló "pánikhelyzetben" esetleg furcsa "dolgokat", jelenségeket tapasztalsz, amiket hibának vélsz, vagy egyes "apróságokat" nem veszel észre és tévesen ítéled meg a készülék állapotát.
    • Az egyik ilyen "furcsaság", hogy a fagyasztószekrények oldalánál az ajtó mellett, kombinált hűtőknél a fagyasztó résznél körben, illetve a két ajtó között is néha langyos, meleg, akár forró is lehet a hűtőszekrény. Ez nem abnormális működés, hanem egy "gyárilag" beépített úgynevezett keretfűtés, ami kezdetektől ott volt a készülékben és nem egy hiba miatt alakult ki. Hogy évekig nem vetted észre, az csak azért lehetett, mert nem mindig és nem egyformán melegszik, és néha kevésbé feltűnő, vagy egyáltalán nem is észlelhető. Ha üzemel a kompresszor, akkor többé-kevésbé meleg az érintett terület, de ennek mértéke a készülékektől függ. Egyes gyártók a csőrendszer elejét építik be az ajtó köré, ami lényegesen jobban melegszik, mások pedig a csőrendszer végét, ami kevésbé melegszik. Ha a hűtő, fagyasztó terhelése nagyobb (friss élelmiszerek fagyasztása, leolvasztás után, stb.) akkor jobban, ha kisebb (pl. normál használat mellett), akkor kevésbé, akár alig érezhető a melegedés. A keretfűtés (amiről itt már írtam) a fagyasztókészülékek ajtajánál a gyengén szigetelt területen létrejövő "hőhíd" miatt kialakuló páralecsapódást hivatott megelőzni.
    • Szintén ijesztőnek tűnhet, hogy egyes hűtőszekrényeknél, jellemzően a No Frost hűtőknél és egyes fagyasztó ládáknál is, a kompresszor üzemelése közben a készülék minden oldala melegedhet szintén a terheléstől függő mértékben. A hűtő oldalainak a hőmérséklete nem egyenletes, mert a csőrendszer elején (ami lehet az egyik oldalon alul) akár kifejezetten forró is lehet, míg a vége felé, (ami lehet akár a készülék másik oldala felül) pedig csak langyos. Tulajdonképpen ezt a melegedést tapasztalhattad a régebbi, illetve hagyományos hűtőknél (ami nem feltétlenül régi) hátulján található fekete rácsnál, a kondenzátornál. A kettő ugyanazt a funkciót látja el, a hűtőkészülékből elvont hőt adja le, csak az egyik megoldásnál a készülék hátuljára szerelt csőrendszeren (kondenzátoron) keresztül, addig a külső burkolatán melegedő hűtőknél a készülék oldalain, vagy akár a tetején. Igazság szerint minél melegebb az ilyen hőcserélő (kondenzátor) az annál intenzívebb hűtést, hőelvonást jelent a készülék belsejében, azaz minél jobban érezhető a meleg kívül annál "jobban" hűt a készülék belül, tehát ez nem hiba, hanem egy szükségszerű és természetes jelenség.
    • A másik rendszeres hibának vélt jelenség, hogy a kombinált hűtők, illetve az automata (3, vagy 4 csillagos, esetleg mélyhűtő nélküli) készülékeknél egyszer csak a hűtőszekrény normál téri részben belül a műanyagon (régebbi készülékeknél egy fém lemezen) olvad a jég, és folyik róla a víz. Ez a jég olvadás és a víz folyás szintén a készülék üzemelésekor egy szükségszerű állapot. Egy már korábbi leírásnál ezt az úgynevezett olvasztási ciklust (is) részletesen ismertettem, amit ide kattintva el is olvashatsz. Az egyetlen probléma ezzel a vízzel az, ha az megjelenik a készülék belsejében a kosarak alatt és előre folyik az ajtó felé. Ennek okairól és megoldásáról szintén a kattintás után találsz egy ismertetőt.
    • Számtalanszor okozott már fejtörést a hűtőgépek tulajdonosainak, hogy érdekes zajokat, neszeket hallanak a készülék felől. A kompresszor jellegzetes hangján kívül egy csobogó, bugyborékoló, hangokat. Ráadásul ezt olyankor is észlelik, amikor a kompresszor nem üzemel. Érdekes módon éjszaka hangosabb is a hűtő, mert néha a másik szobában is lehet hallani. Ilyenkor a legtöbb esetben szintén a hűtők, fagyasztók rendes normális működésének egy jellegzetes hangját hallod, de egyes készülékeknél ez kevésbé, vagy jobban hallható. A zajok forrása a kompresszor által keringtetett hűtőközeg áramlásának a természetes hangja. Ha kompresszor a hűtési ciklus végén megáll a hűtőközeg áramlása még akár percekig is hallható, amíg a csőrendszerbe a nyomás teljesen ki nem egyenlítődik, azaz nincs miért tovább vándorolnia hűtőközegnek. Ez a hűtőközeg üzem közben vegyes halmazállapotú, a nyomó oldalon folyadék, a szívó oldalon pedig részben folyadék, részben gáz. Ezért lehet néha csobogásszerű hangot hallani, ahogy a folyadék, a gáz, valamint a rendszerben lévő kenőolaj együtt kering, mozog a csövekben. Amennyiben a készülék megfelelően hűt, kikapcsol, bekapcsol, akkor ezek a zajok természetesek. Ezek a zajok éjszaka a környezeti zajok, pontosabban azok hiány miatt tűnhet nagyobbnak.
    • A zajok közül kiemelném még az ijesztően hangos, a legváratlanabb és rendszertelen időközönként előforduló reccsenéseket, ropogásokat, pattogásokat. Ezek a hangok, zajok szintén a hűtőgépek, fagyasztók sajátosságai, illetve a hűtés, hűlés (melegedés) egyik velejárója, és az anyagok hőtágulására vezethető vissza. A hűtési folyamat közben viszonylag gyorsan hűlnek a hűtőben található alkatrészek, műanyagok, fémek, melyek más és más sebességgel, húzódnak össze és így feszültségek keletkezhetnek bennük. Amikor ezek a feszültségek elérnek egy bizonyos határt, akkor hirtelen húzódik össze, (vagy leolvasztáskor kitágul) az anyag, vagy anyagok, és annak olyankor ijesztő lehet a hangja. Ez a hang származhat a jégtől is, amennyiben az már kissé vastagabbra (1-3 cm) hízott a hőcserélőn. A jég hőcserélő felőli része a hűtési ciklus elején rövid idő alatt (10-30 másodperc) akár 10 fokot is hűlhet, ugyanakkor a másik, a hűtőtér felüli része nem változik. Ez a 1-2 centiméteren belüli viszonylag jelentős hőmérséklet különbség jelentős feszültségeket hozhat létre, melyek egy hangos reccsenés kíséretében szűnnek meg. Ez a zaj az esetleges ijedtségen kívül, soha semmilyen gondot, vagy meghibásodást nem okozhat. Ha az ilyen hanghatások sűrűn, és rendszeresen tapasztalhatóak, esetleg a készüléket meg lehet mozdítani, csak egy kicsit odébb tenni (1-2 mm is elég lehet), mert lehetséges, hogy olyan módon feszülnek az alkatrészek, hogy hajlamosabbak a hőtágulás miatti rendszerese zajkeltésre. Célszerű a hűtőket, fagyasztókat közel vízszintesen beállítani, de nem feltétele a működésüknek a tökéletes vízmértékbe állítás. A lényeg, hogy egyenletesen és stabilan álljanak a lábukon, ne billegjenek. Egy hűtőszekrényt például ha egy kicsit hátrafelé dől(alig észrevehetően, a vízmértéken a buborék még a jelölésen, de az egyik jelhez közelebb marad) a készülék, akkor biztos lehetsz benne, hogy mindig becsukódik az ajtó, nem pedig kinyílik, ha több élelmiszert tárolsz benne.
  • Az első teendő egy hűtőgép vélt meghibásodásakor, hogy ellenőrizd le a hűtő, fagyasztó áramellátását, azaz kap-e feszültséget? Ez viszonylag egyszerű a legtöbb készülék esetében, mert csak ki kell nyitni az ajtaját. Ha működik a belső világítása, akkor a feszültséggel nincs probléma, kivéve amiért kissé "feszült" vagy az idegesség miatt. Ha világítás működik, de a hűtőszekrény inkább meleg, mint hideg, nézd meg, hogy nincs-e kikapcsolt állapotban (nullán) a hőfokszabályzó. Ezt véletlenül nehéz lekapcsolni, de egy "intenzív" takarítás közben nem kizárt a tekerőgomb nullára állítása. Előfordulhat, hogy szándékosan kapcsolta le valaki, aki mondjuk korábban takarította, csak elfelejtette visszakapcsolni. Vannak hűtők, ahol nullára kapcsolva a belső világítás is lekapcsol, van ahol nem, ezt vedd figyelembe. Ha nulláról visszaállítottad a hőfokszabályzót, és hallhatóan elindult a készülék kompresszora, akkor várjál néhány percet és ellenőrizd le, hogy valóban hűt is a készülék. A legegyszerűbb, ha a hátul lévő fekete rácsot óvatosan megfogod, hogy melegszik-e. Vigyázz, mert külső hőcserélő egyes része forró is lehet. Ha meleg, esetleg forró a kondenzátor, megnyugodhatsz, mert sikeresen "megjavítottad" a hűtőgépedet. Ha továbbra sem akar hűteni, akkor hívhatod a hűtőgépszerelőt.
    • Két kompresszoros készülék esetén ha a normál téri hűtő melegszik, akkor a fenti műveleteket tudod alkalmazni, az eltérés csak annyi az egykompresszoros hűtőktől, hogy a fagyasztó rész függetlenül működik a normál résztől, ezért a normál tér meghibásodásakor a fagyasztó rész üzemképes marad. Természetesen ha a készülék nem kap feszültséget, akkor a fagyasztó sem fog működni. A fagyasztó megfelelő működését a készüléken található sárga kapcsoló használatával lehet leellenőrizni. (Figyelem! Ha csak egyetlen sárga kapcsoló, nyomógomb található a készüléken, akkor az nem valószínű, hogy két kompresszoros készülék. A két kompresszoros készülékeknél minden eseteben egy piros vészjelző is megtalálható a készülék tetején.) Ha a narancssárga kapcsoló bekapcsolásakor a fagyasztó rész kompresszora hallhatóan beindul, akkor csak a normál tér romlott el. Ha mégsem indul a kompresszor, akkor két lehetőség van: vagy már eleve járt és nem érzékelhető az indulás, vagy nem kap feszültséget a készülék, viszont ilyenkor a sárga kapcsoló nem is fog világítani annak bekapcsolásakor. Hogy ilyenkor mi a teendő, az a továbbiakban fog kiderülni, úgyhogy olvasd tovább az ismertetőt.
  • Érezhetően meleg van a hűtőszekrényben, és amikor kinyitod az ajtaját már az izzó sem világít, holott korábban az működött. Ez a helyzet valószínűleg az egyik "leggazdaságosabb" hiba a hűtőgép szempontjából, mert előfordulhat, hogy nem a készülék romlott el. Minden jel arra mutat, hogy a készülék nem kap feszültséget, vagy valaki lekapcsolta a hőfokszabályzóval a készüléket. Tehát az első teendő, hogy tekerd a hőfokszabályzót magasabb fokozatra. Ha ekkor bekapcsol a belső világítás és elindul a készülék is, akkor máris "megjavítottad" a hűtődet. Ha ennek ellenére sem indul el a készülék, és a világítás sem működik, akkor elsőnek ellenőrizd a kismegszakítók állapotát, zárlat esetén próbaképpen kapcsold vissza a kismegszakítót. Amennyiben a zárlat továbbra is fenn áll, akkor javaslom, hogy a hűtőkészüléket húzd ki a hálózatból. Majd újra kapcsold vissza a kismegszakítót. Ha továbbra is zárlat tapasztalható, akkor a hűtőszekrény valószínűleg jó és máshol keresendő a zárlat oka. Ekkor egy másik, működő áramkörről a hűtőhöz kihúzott hosszabbítóval, elosztóval ki tudod próbálni a hűtőgépet, hogy valóban működik-e, illetve akár ideiglenesen üzemeltetni is lehet a készüléket amíg újra nem lesz a készüléknél áram.
  • Ha a zárlat a hűtőszekrény, fagyasztó készülék kihúzása után megszűnik, akkor próbaképpen dugd vissza a készüléket a hálózatba. Amennyiben zárlatot okoz, akkor sajnos szakemberhez kell fordulnod. Az árlistában megtalálhatod az ilyenkor előforduló hibák leírását, illetve azok javítási költségét.
  • Ha a kismegszakító rendben van, nincs zárlat és minden más készülék üzemel a hűtő környékén, de a hűtőszekrény továbbra nem kel életre, akkor vizsgáld meg a hűtőszekrény tápvezetékét: nincs-e sérülés rajta, nem került a készülék lába alá, tört meg, szakadt el, esetleg rágta meg valami, vagy szakadt ki a készülékből. Ha szemmel láthatólag megfelelő állapotban van, akkor a fali dugaszoló aljzatot is nézd meg alaposan, nincs-e beégve, nem kormos, nem olvadt. Ha a fali aljzat is szemre megfelelőnek tűnik, akkor egy villamos fogyasztóval próbáld ki, mondjuk egy hajszárítóval. Ha úgy is rendben találod, akkor próbáld ki újra a hűtőkészüléket. Amennyiben továbbra sincs látható, hallható, érezhető (hideg bent, meleg kint) jele a hűtő működésének, akkor szakemberre lesz szükséged. Ha elosztó, hosszabbító is található a készülék és fali dugaszoló aljzat között, akkor javaslom egy másik (egyébként üzemelő, vagy új) hosszabbító, elosztó kipróbálását. Ha ez a próba sikeres és működik a hűtőszekrény, akkor a hibás hosszabbítót, elosztót kell csak kicserélni. Viszont ha továbbra is halott a hűtő, akkor hívhatod is a hűtőszerelőt, hogy minél hamarabb újra működhessen a készüléked. Figyelem! Minden próba között legalább 4-6 percnek kell eltelnie. Továbbá ügyelj arra, hogy a hűtőt, illetve ha az elosztóba, vagy hosszabbítóba már bedugtad a hűtő dugvilláját, akkor azokat határozottan és egyből csatlakoztasd a dugaszoló aljzatba. Néha előfordul (szűk hely, nem áll kézre, magasan van, stb.), hogy nem sikerül egyből úgy bedugni a készüléket a hálózatba, hogy ott is marad a dugvilla, és egy pillanatra kicsúszik, majd ezt követően pár pillanat múlva sikerül véglegesen csatlakoztatni azt. De ilyenkor már a hűtőkompresszor nem indul el (levált a klixon), holott lehet, hogy a készülék egyébként tökéletes. Ilyenkor is várd meg a korábban említett 4-6 percet, üzem meleg (akár 50-60 fokos) kompresszor esetén 5-15 percet várj. Egy háztartási hűtőkompresszor gyors (pár másodperc, de még akár 1-3 perc is gyorsnak számít) egymás utáni indítást nem tud végrehajtani. A kompresszorokon található hő és túláram védelemnek (klixon-bimetál) nagyjából ennyi (4-15 perc) idő kell a visszaálláshoz és a kompresszor újraindulásához.
  • Fagyasztóknál is egyszerűen ellenőrizhető, hogy megfelelő az áramellátás, mert szinte minden mélyhűtőn található egy zöld üzemjel lámpa, ami világít, ha a készülék feszültség alatt és/vagy bekapcsolt állapotban van (kivéve néhány hülye megoldásnál, amikor a lekapcsolt hőfokszabályzó állásánál is világít a zöld üzemjel lámpa - ez sajnos a LEHEL fagyasztóknál is előfordulhat). Ha ennek ellenére is úgy tűnik, hogy olvad a fagyasztó és nem jelez az élénk piros színű (vészjelző, alarm) lámpa, akkor ellenőrizd a hőfokszabályzót, nem kapcsolta-e le valaki 0-ra (véletlenül elég nehéz, inkább leolvasztás után szokott lekapcsol állapotban maradni), amennyiben a hőfokszabályzó elfordításával a készülék beindul, a probléma megoldva. Ha a hőfokszabályzó állítgatására sem indul be a kompresszor és a hűtés, akkor egy utolsó "lehetőségként" a mélyhűtőn található narancssárga kapcsolót, vagy nyomógombot használva indítsd el kompresszort és a hűtést. Ha sikerrel jártál és kezd vissza fagyni az élelmiszer, akkor szintén szakemberre lesz szükséged, mert valószínű, hogy pont az a része romlott el a fagyasztódnak, ami a hőmérsékletért és a riasztásért felelős (elég ritka meghibásodás, de nem kizárható). A sárga kapcsolót nyugodtan hagyd bekapcsolva a szerelő érkezéséig. A készüléket ilyenkor nem kell, sőt nem is célszerű kikapcsolni, akár 1 napig is üzemelhet folyamatosan, de akár több ideig is. Ha nagyon lassú a szakember, akkor 4-5-8-10 óránként (ahogy lehetőséged van rá) kikapcsolhatod a sárgát 1-2 órára maximum, de ne felejtsd el visszakapcsolni, különben leolvadhat 24-36 órán belül a készülék. De ha 36-48 órát üzemel folyamatosan a készülék, az sem gond. A villanyszámla miatt ne aggódj, mert a legrosszabb esetben is napi alatt plusz 1,5-2,5 KW-ot fogyaszt a készülék azaz 60-100 Ft lesz a plusz költséged naponta, viszont cserébe nem olvad le teljesen a fagyasztód, és nem is kell állandóan ki-be kapcsolgatni.
  • Ha esetleg a zöld üzemjel lámpa nem világít, az még nem jelenti azt, hogy nem kap feszültséget a készülék, az is lehet, hogy csak kiégett az izzó a visszajelző egységben. Egyes mélyhűtőknél lehetséges, hogy valaki lekapcsolta a zöld kapcsolóval a készüléket. A fagyasztókat gyártják zöld kapcsolóval, nyomógombbal, ami bekapcsolt állapotban világít, és csak egy zöld jelzőlámpával, ami nem kapcsolható (ez a jobbik eset) csak visszajelzésre alkalmas. Tehát ha kapcsoló, vagy nyomógomb található a mélyhűtőn, és annak használatával elindul a fagyasztó, akkor sikeresen megoldottad a hűtőgépjavítás kérdését. Ha nem indul el a készülék akkor szintén a narancssárga gombot, kapcsolót kell segítségül hívni. Ha annak bekapcsolásakor az világít és a készülék kompresszora beindul, majd rövid időn belül hűteni is kezd a mélyhűtő, akkor a szintén a korábban említett problémák egyike áll fent, vagy lekapcsolta valaki a hőfokszabályzót, vagy elromlott. Állítsd feljebb a hőfokszabályzót, és kapcsold ki a sárga kapcsolót, Amennyiben a készülék tovább üzemel (piros lámpa világít) akkor lekapcsolt állapotban volt a hőfokszabályzó. Ekkor szintén jónak lehet tekinteni a készüléket. Ha a narancssárga kapcsolóra nem reagál a készülék, illetve a visszajelző lámpa sem kapcsol be, akkor szintén feszültség probléma állhat a meghibásodás mögött. A korábban a hűtőszekrénynél leírt módszer szerint ellenőrizd le a hosszabbítót, elosztót, stb., és attól függően lehet hívni, vagy nem hívni a hűtőszerelőt.

Ha az áram (feszültség) probléma miatt nem indult a hűtő, és esetleg a fenti leírás alapján a hiba sikeresen "elhárult" és beindult a hűtő, fagyasztó, vajon miből derül ki, hogy valóban tökéletesen működik?
Ez egy jogos kérdés, de kicsi az esély, hogy rossz legyen a hűtőkészülék és a villamos hálózat is. Tehát ha sikeresen "megjavítottad", beüzemelted a fagyasztót, hűtőt, akkor a fagyasztónál a piros lámpa néhány óra múlva, vagy legkésőbb egy nap alatt kikapcsol. Amikor már a fagyasztott élelmiszerek újra lehűltek a megfelelő -18 fokra, a mélyhűtő kompresszora is le fog állni, előfordulhat, hogy 1-2 napig is járhat folyamatosan a készülék, sőt 24 órára ajánlott is rákapcsolni a narancssárga kapcsolót. A normál (kombinált) hűtő kompresszora néhány óra után megáll a hűtési ciklus végén, majd amikor szükséges, újraindul, a normál térben pedig kialakul a 3-5 fokos hőmérséklet. Ekkor már kijelenthető, hogy ismét jól működik a "megjavított" készülék.

Jó ha tudod információk, hogy ne idegeskedj:
Egy mélyhűtő a teljes hűtésének megszűnése után még a benne tárolt élelmiszer mennyiségétől, a készülék szigetelésétől, és a környezeti hőmérséklettől függően 12-36 óráig őrzi meg a benne tárolt élelmiszerek állagát, azaz ideális esetben még egy- másfél nap múlva is fel lehet használni az élelmiszereket egy meghibásodott készülékből. Két állapot szokott előfordulni egy mélyhűtő meghibásodásánál.
Ha későn veszed észre a fagyasztó készüléked meghibásodását és már teljesen leolvadt, ekkor az legalább 24-36 órája romlott el. Ilyenkor sajnos nincs mit tenni, az élelmiszereket nem ajánlott vissza fagyasztani, legfeljebb a háziállatoknak lehet már csak elkészíteni, ha az még a minősége megengedi. Visszafagyasztani nem célszerű, még akkor sem, ha hideg, vagy még kicsit jeges, mert ugyan nem romlik meg, de az újra fagyasztás miatt élvezhetetlen ízűvé, ehetetlenné válik.
Ha még időben észleled a fagyasztó hibáját és az élelmiszerek szinte alig melegedtek fel, akkor ne kövesd el az a hibát, hogy kipakolod a fagyasztó tartalmát. Ha nem tudod egy másik fagyasztóban elhelyezni az elromlott készüléked tartalmát, akkor hagyd benne, mert kizárt, hogy olyan jó hőszigetelésű helyet nem találsz a még fagyos élelmiszereknek, mint maga a mélyhűtő készülék. Az élelmiszerek átvizsgálásával, illetve átválogatásával pedig ráérsz akkor foglalkozni, amikor már a javítás után (akár néhány óra múlva) újra üzemel a mélyhűtőd.

Ezek a hibakeresési eljárások minden típusú háztartási hűtőkészüléknél alkalmazhatók, függetlenül annak márkájától, méretétől. Ellenben a javítás módja, illetve az alkatrész igény különböző is lehet. A hűtőgép, fagyasztó házilagos javítását nem javaslom, mert a tökéletes működéshez megfelelő alkatrész szükséges (nem lehet egyik hűtőből a másikba beszerelni egy hasonló alkatrészt, mert ritkán fog jól működni a hűtőgép), illetve a beszerelés módja is meghatározza a készülék későbbi működőképességét és üzembiztonságát. Sajnos egyre inkább előfordul, hogy a gyártó megfizethetetlen áron kínálja (vagy egyáltalán nem is tudja biztosítani) a készülékeihez az alkatrészeket. Ilyenkor kompromisszumot kell kötni, mert vagy cserélni kell a készüléket annak gazdaságtalan (vagy alkatrész hiányában lehetetlen) javítása miatt, vagy egy más gyártó hasonló paraméterekkel rendelkező, de lényegesen olcsóbb alkatrészét kell beépíteni.

További hibajelenségek és azok várható javítási költségei az árlistában találhatóak.

Hűtőgépjavítás az év minden napján a helyszínen garanciával, akár néhány órán belül is Pécsen és környékén az év minden napján:
Mobil: +36 30 9 465 592 (már 1994 óta) - hibabejelentés, tanácsadás (országosan is) minden nap 7-20 óráig
Vezetékes telefon: +36 72 410 492 (UPC hálózatából ingyen hívható) - hibabejelentés minden nap 7-20 óráig
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Cím: 7636, Pécs, Alsó u.33. (TÉRKÉP) - Előzetes egyeztetés után a szervizbe szállított hűtőkészüléket azonnal és díjmentesen bevizsgálom, a javítás megvárható.
Nyitva tartás: az év minden napján 7-20 óráig.

Ha már rendelkezel felhasználói fiókkal
akkor itt tudsz bejelentkezni,
Ha nincs fiókod
alább készíthetsz egyet
A regisztrációval kedvezményes szolgáltatásokat
vehetsz majd igénybe
Részeltek a hírlevelekben

A regisztrációval egyben a hírlevelemre is feliratkozol
melyet alkalmanként küldök

Rövid üzenet, kérdés (24-48 órán belül válaszolok)

Üzenhetsz, kérdezhetsz, 24 (nyáron 48) órán belül válaszolok.
E-mail címed (hogy tudjak válaszolni):
Az üzenet témája.
Az üzenet tartalma:
Hány éves a tizenegy éves? (egy szám a válasz)

Az oldal sütiket használ! Elfogadod?